martes, 13 de mayo de 2025

Reseña bibliogràfica d'un document sobre un article en Dialnet: Álvarez, Guadalupe. (2012). "Les noves tecnologies en el context universitari: sobre l'ús de blogs per a desenvolupar les habilitats de lectoescriptura dels estudiants."

Comentari sobre l'article "Les noves tecnologies en el context universitari: sobre l'ús de blogs per a desenvolupar les habilitats de lectoescriptura dels estudiants" de Guadalupe Álvarez

En aquest article, Guadalupe Álvarez analitza el potencial i les limitacions de l'ús de blogs com a eines educatives en l'àmbit universitari, centrant-se en la millora de les habilitats de lectura i escriptura dels estudiants. L'autora aborda l'impacte que poden tenir aquests recursos digitals en la gestió de la informació, així com en l'organització del contingut de manera que predominen els aspectes verbals.

Àlvarez destaca que, malgrat que els estudis sobre l'ús dels blogs mostren avantatges clares, com la participació activa, la retroalimentació ràpida i la continuïtat en els processos d'aprenentatge, també existeixen desafiaments que cal abordar per optimitzar el seu ús en contextos acadèmics. Així, l'article proposa que l'anàlisi d'aquestes eines pot guiar futures pràctiques pedagògiques, ajudant a establir directrius que afavoreixin la integració efectiva de les tecnologies digitals en l'ensenyament superior.

En resum, aquest estudi subratlla la importància de les tecnologies digitals, com els blogs, per al desenvolupament de competències comunicatives, tot i que suggereix que encara cal fer més recerca i treball pràctic per a superar els obstacles que dificulten la plena utilització d'aquestes eines en el context universitari.

Álvarez, G. (2012). Las nuevas tecnologías en el contexto universitario: sobre el uso de blogs para desarrollar las habilidades de lectoescritura de los estudiantes. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, 9(2), 3-17.

https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4602645




No hay comentarios:

Publicar un comentario